Friday, October 15, 2010

Saya tahu saya tak sempurna...




Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera..


Kita dijadikan sebaik-baik kejadian olehNYA..Tapi sebaik-baik kejadian itu kadang2 tuhan beri kelebihan dan kekurangannya..Kita sebagai manusia dan hamba perlu menerimanya dengan sebaik mungkin dan bersyukur..Begitu juga dengan aku..

Aku dijadikan dengan sebaik kejadian olehNYA..Mempunyai ibu bapa..berbinti..punya keluarga..punye kasih sayang..punye ilmu dibekalkan..punye akal fikiran..punye sifat sebagai manusia..Tapi ade yg kadang2 itu tak sempurna maka kita perlu jadikan ia sebaik2nya agar ia sempurna..

Sebelum2 ni aku selalu melakukan kesalahan tapi bila aku sedar aku selalu cuba jadi yg terbaik..Tapi kadang-kadang kita tidak boleh terlalu mengejar kesempurnaan itu sebabnya kesempurnaan itu hanya datang dariNYA..Memang ini sudah menjadi lumrah..Manusia dicipta ade sebab munasababnya..

Hari-hari yang aku lalui dengan pelbagai ragam manusia di sekeliling dengan pelbagai sifat membuat aku sering berfikir manusia memang tak sempurna..Tetapi kita boleh menjadi sempurna jika kita saling melengkapi antara satu sama lain..

Motif :Punya kesedaran yang tinggi bahawa aku tidak sempurna.Banyak sudah kesilapan yang aku lakukan sepanjang aku hidup selama 20 tahun 9bulan 11hari.Maka dengan itu aku ingin memperbaiki diri ini sebaik yang boleh.

Setiap manusia juga sering melakukan kesilapan yang besar atau kecil..Itu juga tanda manusia ALLAH ciptakan tak sempurna..

Tetapi manusia boleh jadi sempurna jika kita betul-betul mencarinya tapi percayalah jika kesempurnaan itu kita berjaya meraihnya sesungguhnya ia datang dari ALLAH kepada hambanya yg terpilih..

Inilah manusia yang sering tak sempurna tetapi cuba menjadi sempurna..

Motif sebenar : Aku tak sempurna sebab ade entry2 yang aku tulis dulu ade yg carca merba & kesilapan..Cuba memperbaiki lagi..



No comments:

Post a Comment