Monday, October 18, 2010

Aku kalah!!




Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera


Hari nie hari isnin..Maka semua orang pun aku rase mood semua pagi2 tadi nak bangun tido mesti la sangat malas.Biase la tukan.Lumrah manusia kalau dah bercuti n bila time masa nak mulakan kerja semula mula la rasa kemalasan..Hurhhhh.
.

Sebenarnya tak nak cite pasal tu..Tapi aku tengah geram sangat ni!Geram sangat sebab aku kalah dengan mama..hahahahahahahaha padan muka ko(akula!)..Tadi aku baru lepas main congkak ngan mama..Aduh mama jangan cite dye kalu bab2 main permainan tradisional ni di la raja!Cishhhh

Arggggh geramnya...ape2pun mama aku memang teror la..dye menang setiap game..hurh..so aku pun yg lawan ngan dye terus angkat kaki..perghhhh mama siap gelak2 tu..Dah kalahkan!!CISHHHH mak aku kenakan aku..Tengok la nanti..hahahaha

Cite pasal congkak ni..Zaman2 moden nie dah makin ramai orang melupakan permainan tradisi ni..Kenapa eh??Mybe sebb ade internetkan!!Tula keburukannya..Semua orang duk sibuk internet ..Yela internet ade segala2nya..Even nak men game pun boleh..Comunicate with other pun boleh..Mcm ckp kat pak cik astro tu!MACAM2 ADO..

Tapikan even internet di hujung jari kita jangan sampai tradisi nenek moyang kita lupakan..Apabila ia makin di telan zaman..Anak2 muda juga makin la ikut kebaratan..Betul tak??So jom kita martabatkan bangsa kita MELAYU & segala ADAT RESAM kita dulu seperti permainan tradisional..


Ambil dari google

Biar zaman memakan zaman
Adat jangan dilupakan..

No comments:

Post a Comment