Wednesday, October 6, 2010

Kedekutnya!!




Assalamulaikum w.b.t & Salam Sejahtera..


kedekut!!!

Sepatutnya dah lama aku nak publish tapi asyik2 ade koje..Terpaksa menangguh!

Aku tengah geram sangat-sangat..Geram apabila mengingati seorang makcik ini..Nak kedekut pun beragak-agak la..Nie aku cakap kedekut tahap maksima punya..Aku bukan buat cerita dongeng ok..Tapi adalah kenyataan yang sebenar-sebanarnya..Dua minggu lepas aku ada la ikut bapak aku g satu event customer dye kat klang..So nak cerita kat sini..Pekerja bapak aku tiba-tiba ajak aku pergi tandas customer bapak aku ni sebab dia malu..So aku pun cakap la kat makcik ni..

SITUASI 1

AKU : Makcik boleh saya nak tumpang tandas tak??
MAKCIK KEDEKUT :Boleh tapi bayar dulu 30sen. (Muka makcik tu tersenyum kambing menahan kiteorang sambil menadah tangan!)
AKU:Buat muka yg terlalu pelik..Eh tak pernah pun orang mintak??
MAKCIK KEDEKUT: Dalam beberapa minit ..Dia mula malu dan sambil berkata makcik saja je..(Ish memang Sewel)
AKU:Dalam hati ade ke tuan rumah ni macam ni!!..Kedekutnya nak bagi pinjam tandas pun nak suh kita bagi dt...hek mu!!geram gilo!

SITUASI 2

PEKERJA :Masuk ke dalam rumah tuan rumah tu untuk ke tandas ..Tiba saja di pintu tandas dia melihat pintu tandas di kunci dari dalam..Pekerja bapak aku mula berasa pelik..dah la nak membuang hajat tetiba di kunci pula..macam mana??orang dah tak tahan..terpaksa juga ditahan kerana sifat manusia ini sebegitu kedekut..Orang mahu meminjam saja bukan mencuri atau merampas hartanya..Pekerja bapak aku pun keluar ke depan bertanya ke pada tuan rumah iaitu makcik KEDEKUT tu!!..
PEKERJA:Makcik kenapa kunci tandas tu??Kami nak menumpang tandas je..Boleh la??Dimana lagi mahu saya pergi..Sinikan kawasan perumahan takkan nak meminjam pada jiran makcik..
MAKCIK:Dengan selamba buat muka tidak tahu..Tanpa memberi sebarang respon..
PEKERJA: Mula feeddup dengan mengambil keputusan menumpang tandas rumah jiran sebelah...


RUMAH JIRAN SEBELAH..
PEKERJA: Akak boleh tumpang tandas tak..
JIRAN SEBELAH:eh boleh..boleh..masuk la nanti panggil ye kawan2 yg nak menumpang tandas tu..sambil muka senyum je..tak la macam tuan rumah tu!
PEKERJA:Terima kasih akak..
JIRAN SEBELAH:Eh kenduri apa sebelah ini??
PEKERJA:Kenduri kawen akak..anak orang sebelah nie..Eh dia tak jemput ke??
JIRAN SEBELAH :tak..
PEKERJA: owh mcam tu pulak padahal klu jiran mesti wajib jemput..mmg sah KEDEKUT..!!

PENGAJARAN DARI CERITA YANG BENAR:Aku harap tak ade la antara kita yang jadi manusia yang sezalim2,,sekedekut2 mak ai..Aish macam mana la ko hidup..Langsung tak bermasyarakat..Nak kata golongan elit haram tak langsung umah pun ciput je,,Tapi kedekut ala mak ai..Memang taik hidung ko masin!AYOYO!

Mintak simpang 44 la orang macam ni..Jauhkan la perangai ni dari aku YA ALLAH..So we all jgn kedekut okey..Sesungguhnya perbuatan ini dilaknat manusia!Tak pasal2 tambah dosa aku ngumpat ko!

No comments:

Post a Comment