Monday, August 23, 2010

Cerita Puasa

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera
Dah lama aku tak sangat update.Bukan apa aku tak kebizian pun.sebenarnya aku hanya mendiamkan diri seketika sambil jalan2 kat belog len.hehehe jln2 cari angin.

Okeh tak mau cite panjang.

Hari ini aku nak cite pasal pose.Sedaq tak sedaq sekarang kite semua dah ade di pertengahan bulan ramadhan.ALHAMDULILAH.syukur sangat.hahahahaha aku sebenarnya happy sangat ni tak sabar nak men bunga api!yela dah tengah2 bulan pose ni hamapa taw jela hati aku menjerit-jerit macam kebudakan-budak nak men bunga api & mercun.hahaha tak sedaq betui aku ni dah tua pun ade hati nak men bunga api & mercun.Sebenarnya bukan ape aku dok jelous ngan budak2 kecik kat sebelah umah aku ni.Pantang je owang semua dah buka pose pasti lepaish tu terdengar bunyik mercun.TUM TAM TUM TAM TUM TIN PON KE BA BOM..hahaha excited betui minah ni.Tak pa aku tengah tunggu adik aku yg sekolah kat kelantan tu balik.hehehehe(gelak excited!).

Hampa nak tau tak adik aku yg sekolah kelantan tu kalau balik umah mesti dia bawak stok mercun sama bunga api.Walah weyh.MASYUK siot boleh buat pesta api depan umah.Lepaish tu mama ngan abah duk sakan bising dalam umah.

WOI hampa tak mau raya ka??!!!!
Hahaha lagi dorg dok teriak sakan lg aku suka..MUAHAHAHA.seronok weyh kalu dapat men mercun ni.Eeeeeei tak sabaq betui nak tunggu abg ali balik nyh.huhuhuhu

^*****************************^
Selalunya kalau dah pertengahan2 pose ni semua owg duk asyik buat persiapan rayakan..!!

Hampa dah beli baju raya??
baju raya colour apa??fesyen apa??
cantik tak??ish soalan bodoh btui !!mesti la cantikkan..yela hampa semua nak pakai masa raya yg dtng hanya setahun sekali.Mesti vogue baju2 korang.yela dah raya dtng setahun sekali mesti semua org nak buat yg terbaik punye.yela raya setahun sekali hampa nak melaram sakan.lepaish tu bukan apa dah setahun jugak ang hampa tak jumpa kengkawan. Lepaish tu mesti ade je aksi jejak kasih.Paham2 lakan bila dah lama tak jumpa mesti bermacam2 cite kuaq.Pung pang ping sakan sampai esok lusa tak bes bukak cite.Biase la tu.Mesti hampa nak nmpak len dari yg lenkan!.hahaha itu standard beb.


^************************^

Cite raya cite raya jugak tapi cam na pose korg! ..Haaaaaaaaa hampa ni sudah masuk pertengahan pose cukup tak pose ni..Tepuk dada tanya hati na..Kalau tak cukup ikut cakap org tua2 ang hampa tak boleh raya.Hampa semua kena ganti balik pose yg hampa tinggai tu.Betui tak bek la tingai-tingai pose ni.Lagi2 bulan pose ni bnyak sungguh barakohnya.Kalau nak ckp pompuan yg dah baligh konpem mesti ade pecah lubang jgak sebb kami ni golongan yg di beri MC oleh TUHAN.takpa jugak.Tapi ingat glgan pompuan jgn amik kesempatan.Ganti balik na.hahaha.okeyh la tak mau pot pet pet panjang sat lagi semua duk nyampah duk baca.

okeyh la aku nak p kuaq cari bahan nak masak utk berbuka.
nak cari idea kat pasar..
hahaha
bye

No comments:

Post a Comment