Friday, May 7, 2010

SEMPURNAKAH KITA??






Assalamualaikum semua..bersyukur kepada ALLAH yg telah memberikan kesempatan waktu utk ak terus bernafas..alhamdulilah syukur..ari ini ari sabtu makanya cuti bukan!! so sy sudah terbiasa bgun awal makanya sy tidak dapat melelapkan mata..maka sy termenung sngat jauh kemain..jauh sampai ke tanah ke tujuh..ngaaaaaaa




Baru tadi fikiran aku telintas tentang itu
sekar
ang ak sedang memikirkan ini
pernah ke kita berfikir sesempurna manakah kita
pernahkan kita menilai di manakah kekhilafan diri ini
baru tadi aku menyesali tentang diri


baru tadi aku terbangun dari tidur
baru tadi aku tersedar dari lena
baru tadi aku tersangat kecewa tentang diri ini
sekarang aku cuba perbaiki diri


sekarang aku cuba jadi yang terbaik dari semalam
sekarang aku cuba melengkapi apa yang tersalah
sekarang aku cuba mengorak satu langkah ke depan
sekarang juga aku mahu bergerak lurus ke depan


biarkan apa yang terjadi semalam
ayuh mari kita bangkit dari lena semalam

sekarang aku mahu membaiki apa yang tidak sempurna
sekarang aku mahu menjadi sesempurna yang mungkin
menjadi manusia yang sempurna pada semua






sempurnakah manusia ini di mata manusia??..ahaks cuba jawab dalam hati sudah..klu sudah tahu jawab dalam doa




NOTA HATI: aku mahu jadi yang terbaik dar
i semalam..ayuh fatin kita bangun dan singkap sejarah semalam ke dalam lautan yang besar..sekarang kita perlu memenuhi misi hati dan jasad agar menjadi manusia yang sempurna dari segala aspek sahsiah,rohani,fizikal dan mental..inilah impianku sebagai manusia sebagai hambamu yaallah walaupun kutahu ak tidak boleh menjadi terlalu sempurna..kerana sempurna itu hanyalah dia sahaja..

No comments:

Post a Comment