Tuesday, May 18, 2010

MENYESAL

Semula ku tak yakin
Apa yang aku lakukan ini pada diriku ini
Terkadang aku sangat menyesal
Meski dihati merasa
Aku berubah saat sudah membuat pertimbangan


Bila semuaini tak lagi untukku
Bila hati tak lagi berfikir untuknya
Mengapa haru aku menyesal saat ini


Bila aku tak baik dalam pertimbagan
Dan aku menyesalinya
Aku berasa ingin pegi jauh

Terkadang ku menyesal
Mengapa ku membuat keputusan tanpa berfikir sampai dalam-dalam


Terkadang ku menyesal
Mengapa ku membuat keputusan tanpa berfikir sampai dalam-dalam



TERASA MENYESAL SANGAT TIDAK BERGUNA WAKTU BEGINI..
Perkataan MENYESAL tidak perlu di ungkapkan saat begini(saat perasaan menyesal menjadi2)Terkadang merasakan diri ini sungguh menyesal dengan apa yang di lakukan pada diri ini..Apa lagi yang harus di katakan saat penyesalan
sedang bergelumang dalam diri..


NOTA HATI: Menjadi tanda tanye pada semua yang membaca en3 ini..cik aten terasa sangat menyesal..tapi bak kata orang penyesalan tidak berguna lagi..ia seperti sudah nasi menjadi bubur..iya cik aten sangat mengetahuinya kerana itu cik aten sangat merasakan kekecewaan yg teramat sangat..Terasa sangat bersalah pada diri SANGAT-SANGAT..Dimanakah aku mahu meluahkan perasaan penyesalan ini??..hanya dengan penulisan sebegini mungkin dapat meredakan perasaan..Mungkin juga berbicara hati ke hati..penyesalan tentang memilih kos untuk melanjutkan pelajaran ke menara gading..sudah menjadi kebiasaanya untuk seorang remaja seperti aku menjadi keliru untuk memilih kos..seperti biasa aku mendahulukan bidang yang aku impi2kan selama ini..okey x pela..tapi semasa hari keputusan STPM diumumkan aku telah mendapat keputusan yang agak baik..bekas2 guru yang pernah mengajar aku telah mencadangkan aku untuk mengambil kos perguruan disebabkan kemampuan aku untuk ke hadapan..hampir ke semua guru yang pernah mengajar aku memberi cadangan seperti itu..seperti biasa hati aku meronta kemarahan kenapa semua perlu memaksa aku menjadi guru..sedangkan pekerjaan guru itu mulia..hmmm masih ade masa yang agak lama juga selepas keputusan di umumkan iaitu selama sebulan untuk aku membuat perkiraan untuk menentukan masa depan..kali pertama kali kedua mengisi borang dlm talian sememangnya aku memilih kos perguruan untuk menyambung pengajian..tetapi di bantah sekerasnya2 oleh akakku..xpe aku ikutkan sahaja kemahuan mereka..kemahuan hati di letakkan di belakang..okey setelah beberapa minggu aku letakkan semula kos penguruan..tetapi masih ragu2 dengan hati kerana melihatkan pointer yg aku ade mungkin tidak melepasi..masih berdiskusi dengan diri..adakah aku boleh menjadi guru??tertanya pada diri sendiri sehingga akhirnya membuat keputusan untuk tidak mengambil..(disebabkan itu adalah pemilihan yang terakhir sebelum tarikh permohonan ditutup aku buat keputusan di dalam keadaan keliru bulat2 sebenarnya hati meronta sebahagian untuk mengambil kos itu tetapi di bangkang oleh kakakku yang sulung!x pe ak ikutkan jua..sebabnya konon berpengalaman!) hemmm x berguna menyesalikan??!!tapi apakan daya kita sudah membuat keputusan bulat-bulat..makanya tidak perlu menyesal..tetapi aku sangat menyesal saat ini kerana kawan2ku yang lain sibuk bertemuduga kesana-sini untuk kos perguruan..hermmm sampaikan mereka kata(kawan2 semasa STPM)aku boleh..sambil menyakinkan klu aku dapat di temuduga mungkin aku salah seorang calon yang BERJAYA..disebabkan kemampuan diri yang sering diperkatakan oleh guru2 dan kawan2ku..tetapi aku juga percaya jika di beri peluang mungkin aku BOLEH!X PE LA ini sekadar luahan hati cik aten sahaja di saat kekecewaan

1 comment:

  1. hoi mengata aq!!

    Cayalah aten ko x sesuai menjadi guru!
    Anda lebih sesuai berniaga.. 90% punca rezeki dari perniagaan. Teruk sangatkah kos yg aq suruh ko pilih? Bukan profession guru tu x baik, but I look in different way, Terlalu ramai yang end up nak jadi guru. Jadi siapa yg nak teruskan perjuangan Siti Khadijah, berniaga senjata kita. Kita perlu majukan umat. Kita juga khalifah yang perlu berjuang demi agama. TRUST ME YOU WILL NOT FRUST!!

    ReplyDelete