Monday, September 27, 2010

Memaafkan seseorang amat susah...BETUL KE??

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Tiba-tiba hati aku berbisik raya sudah beberapa ketika meninggalkan kita..sedangkan ade beberapa orang insan aku tidak dapat memaafkan kesalahannya..

Mungkin ade antara yang sedang membaca blog aku mengatakan aku sangat kejam..Tapi bagi aku TIDAK.sebabnya kesalahan yang dibuat insan ini terlalu membuatkan aku terasa dipersendakan..Mungkin ade yang membaca tidak memahami isi hati aku..Tetapi cukuplah sekadar mengetahui aku seperti diludah-ludah dengan air liur yang BASI tanpa aku tidak membuat sebarang kesalahan ..malah lagi hebat dari itu..cukuplah sekadar itu saja mampu aku katakan..

Tetapi aku terfikir TIDAK MALUKAH dia ???
HHMMM DAHSYATKAN!!

Sehingga sekarang aku tak maafkan kau lagi..cukuplah satu pembaziran air liur kau buat aku sampai hati terguris..

Zalimkah aku sehingga tidak dapat memaafkan insan ini??
Tetapi hakikatnya aku bukan tidak mahu memaafkan tetapi lebih memikirkan kelak ia bakal melakukan sebegini lagi..
Perlukah kita maafkan insan itu???

Entahlah sampai bila hati ini akan begini sedangkan nabi maafkan umatnya..HMMMM hmmmmm saya bukan tidak mahu memaafkan tetapi sangat sakit hati apabila mengingati..Bukan aku yang kejam tapi dia yang kejam..

Memaafkan seseorang itu mungkin mengambil masa yang lama mungkin..
BERDOSAKAH aku sekarang??
Tetapi aku hanya insan yang tidak sesempurna...
Keluhan demi keluhan terbeku di hati..
apakah??
bagaimanakah??
Mungkin suatu hari nanti...

Manusia sering tidak sedar akan salahnya tetapi salah orang sering di nampak..
Memaafkan seseorang yang sudah menyakitkan hati kita memang amat payah..

hmmmmm
maafkan saya ..
Saya juga tidak sempurna
Saya amat sakit hati..
Mungkin menunggu masa..

Jangan kata saya kejam tapi anda tidak faham...



No comments:

Post a Comment